Veiligheid en privacy
Als u bij ons bestelt, zowel online als in onze winkel, dan hebben we bepaalde gegevens van u nodig. We doen er alles aan om de betrouwbaarheid, veiligheid en integriteit van de door ons verzamelde gegevens te waarborgen. Hieronder leggen we uit wanneer we welke gegevens van u nodig hebben en wat we ermee doen.
Inhoudsopgave:
Artikel 1 – Bestellen
Artikel 2 – Bezorgen
Artikel 3 – Retour en Garantie
Artikel 4 – Inruil / Occasion
Artikel 5 – Account
Artikel 6 – Contact met onze klantenservice
Artikel 7 – Persoonlijk advies
Artikel 8 – Nieuwsbrief en e-mail
Artikel 9 – Reviews
Artikel 10 – Bezoek van onze website
Artikel 11 – Social Media
Artikel 12 – Actie
Artikel 13 – Cookies
Artikel 14 – Meer weten
Heeft u vragen over de informatie hierboven of hieronder? Vul het contactformulier in of stuur uw vraag naar klantenservice@amstelfietsen.nl.
Artikel 1 - Bestellen
- Voor- en achternaam
- Adres en woonplaats
- Telefoonnummer
- Betaalgegevens en factuur
- IP-adres
- E-mailadres
- Serienummers
Als u bij ons online of in een van onze winkels een product koopt, hebben we natuurlijk wat gegevens van u nodig om te verwerken in onze administratie. Datzelfde geldt natuurlijk ook voor het sturen van een factuur, maken van een afspraak in onze werkplaats of bij het maken van een speciale bestelling.
Voor- en achternaam
Uw naam wordt geregistreerd zodat wij weten wie u bent, dit is natuurlijk prettiger zakendoen. Uw achternaam is onder andere voor op uw factuur en de bezorger.
Adres en woonplaats
We vermelden uw adres en woonplaats op uw factuur en gebruiken dit ook als bezorgadres. Deze gegevens kunnen achteraf niet meer aangepast worden.
Telefoonnummer
We vragen uw telefoonnummer alleen als we dat echt nodig hebben. Zoals bijvoorbeeld bij een reparatie, om u te kunnen bellen over de kosten en u een sms te sturen als uw fiets klaar is. Of bijvoorbeeld bij het bestellen van een fiets, dan contacteert de bezorger u over het tijdvak wanneer uw fiets geleverd gaat worden. We bellen u natuurlijk alleen als dat echt niet anders kan.
E-mailadres
Uw e-mailadres is ons belangrijkste communicatiemiddel. Hierop krijgt u de bevestiging van uw bestelling, de afleverinformatie en uw factuur. En als u zich heeft ingeschreven voor een ‘op voorraad notificatie’ dan krijgt u een e-mail wanneer het product weer op voorraad is.
Betaalgegevens en factuur
Voor al onze betalingen maken we gebruik van een beveiligde betaalomgeving. U wilt natuurlijk niet dat deze gegevens op straat komen te liggen. Als u per overboeking betaalt dan worden uw gegevens in onze administratie opgeslagen en aan uw bestelling gekoppeld. Zodat we weten welke bestelling er precies betaald is.
Wanneer u een online betaling bij ons doet, dan sturen we uw gegevens vanuit onze beveiligde omgeving rechtstreeks naar Mollie. Mollie voert onze creditcardbetalingen uit en laat ons weten of uw betaling gelukt is. Wij hebben geen inzicht in uw creditcardgegevens.
Als u betaalt in onze winkels bij een van onze kassa’s dan wordt uw betaling verwerkt in ons pinsysteem SumUp en gekoppeld aan onze administratie.
De volgende gegevens vermelden wij op uw factuur: Voor- en achternaam, adres en woonplaats, factuurnummer en bestelnummer. Deze gegevens kunnen achteraf niet meer aangepast worden.
IP-adres
Uw IP-adres onthouden we zodat we al onze klanten een veilige winkelervaring kunnen bieden
Serienummers
Er zijn producten waarvan wij de serienummers en/of framenummers vastleggen in onze administratie. Dit zijn handige identificatienummers bij diefstal, maar ook als er een terugroepactie is vanuit een fabrikant bijvoorbeeld.
Artikel 2 - Bezorgen
1. Voor- en achternaam
2. Adres en woonplaats
3. Telefoonnummer
4. E-mailadres
Om uw pakket op de het goede adres te laten belanden hebben wij en onze bezorgpartners wat gegevens van u nodig. Wat willen we van u weten?
Voor- en achternaam
Uw naam wordt geregistreerd zodat wij weten wie u bent, dit is natuurlijk prettiger zakendoen. Uw achternaam is onder andere voor op uw factuur en de bezorger.
Adres en woonplaats
Onze bezorgers moeten natuurlijk wel weten waar ze precies moeten zijn.
Telefoonnummer
Is verplicht, dit is namelijk erg handig als we u toch even moeten contacteren in het geval van onduidelijkheden die optreden bij de levering van uw pakket.
E-mailadres
Per e-mailadres sturen wij u de informatie om de bezorging van uw bestelling te volgen. In sommige gevallen sturen we ook een aparte mail waarop u een afleverafspraak kunt inplannen.
Artikel 3 - Retour en Garantie
1. Bestelnummer
2. E-Mailadres
Als u uw product retourneert dan hebben we wat gegevens nodig om te weten dat het product door u is toegestuurd. En als we u de beste oplossing voor een garantiegeval willen aanbieden, zoals het repareren of vervangen van een product, dan hebben we natuurlijk ook wat extra informatie van u nodig.
Bestelnummer
Met uw bestelnummer kunnen we terugvinden wat u bij ons besteld heeft en wanneer.
E-Mailadres
Met het e-mailadres verifiëren we of de bestelling en het bestelnummer bij elkaar horen. Zo weten we zeker dat niet iemand een retour of garantie aanmeldt terwijl hij het product nooit gekocht heeft bij ons.
Extra gegevens
- Voor- en Achternaam
- Adres en woonplaats
- Telefoonnummer
- E-mailadres
- Productinformatie
Wilt u bij ons een product voor garantie indienen dat bijvoorbeeld nog niet op naam staat, of misschien zelfs niet bij ons gekocht is, dan hebben we wat extra gegevens nodig om u zo goed mogelijk verder te helpen. We maken dan een klantaccount voor u aan met de volgende gegevens.
Voor- en Achternaam
We willen natuurlijk wel weten wie onze klant is.
Adres en woonplaats
Onze bezorgers moeten natuurlijk wel weten waar ze precies moeten zijn.
Telefoonnummer
Soms bellen we om u om extra informatie op te vragen of te informeren over de oplossing.
E-mailadres
Via uw e-mailadres houden we u op de hoogte van de status van uw reparatie, stellen we u vragen over extra informatie en kunnen we u bijvoorbeeld ook een betaallink sturen mochten er extra kosten aan verbonden zijn.
Productinformatie
Indien nodig vragen we u om extra informatie van uw product, zoals serienummers, framenummers en typenummers.
Artikel 4 - Inruil / Occasion
Het is niet mogelijk om fietsen of onderdelen bij ons in te ruilen.
Artikel 5 - Account
- Voor- en Achternaam
- Factuur- en bezorgadres
- Telefoonnummer
- E-mailadres
- Wachtwoord
- Bestel-, retour- en garantie nummer
- Factuur
Een account is natuurlijk super handig. We bewaren hierin de gegevens van uw eerdere bestellingen, retouren, garanties en e-mailvoorkeuren. En natuurlijk uw persoonlijke gegevens, zodat u die niet iedere keer opnieuw hoeft in te vullen.
De volgende gegevens staan in uw account:
Voor- en achternaam
Graag weten we wie we toe kunnen voegen aan onze fietsvrienden.
Factuur- en bezorgadres
We vermelden uw adres en woonplaats op uw factuur en gebruiken dit ook als bezorgadres. Deze gegevens kunnen achteraf niet meer aangepast worden. u kunt wel voor het plaatsen van een nieuwe bestelling een gewijzigd bezorgadres opgeven. Deze zal hier ook bewaard worden.
Telefoonnummer
Is verplicht, dit is namelijk erg handig als we u toch even moeten contacteren in het geval van onduidelijkheden die optreden bij de levering van uw pakket.
E-mailadres
Dit is tevens uw gebruikersnaam om in te loggen in uw Amstelfietsen-account.
We gebruiken uw e-mailadres ook om persoonlijke en algemene e-mails te sturen. Krijgt u liever geen e-mails meer? Dan kunt u uw voorkeuren aanpassen in uw account of u uitschrijven via de afmeldlink onderaan in de mails zelf.
Wachtwoord
Uw wachtwoord wordt versleuteld opgeslagen. Die kunnen wij zelfs niet ontcijferen.
Bestel-, retour- en garantie nummer
Het overzicht van uw bestellingen houden we bij en slaan we op, zodat we terug kunnen vinden wat u bij ons besteld heeft en wat de status van deze bestelling is.
Factuur
Op onze facturen staan de volgende gegevens: voor- en achternaam, adres en woonplaats, factuurnummer, klantnummer en bestelnummer. De factuur kunt u achteraf niet meer aanpassen.
Artikel 6 - Contact met onze klantenservice
Om u zo snel en goed mogelijk te helpen vragen we vaak naar een bestelnummer, transactienummer, naam, e-mailadres of een telefoonnummer. Zo komen we snel uit bij uw gegevens en kunnen we u ook goed verder helpen.
Artikel 7 - Persoonlijk advies
Wanneer u op onze website komt dan herkennen we u als unieke bezoeker en houden we gegevens bij over uw gedrag. Zo bekijken we welke pagina’s u bezoekt, op welke links u klinkt, welke filters u gebruikt. Dit slaan we centraal op, zodat we dit allemaal kunnen analyseren om onze website nog beter te maken.
We gaan natuurlijk zorgvuldig met uw gegevens om. En als we hier derde partijen bij betrekken, dan zorgen we dat zij dat ook doen.
We gebruiken ook cookies om u beter als klant te leren kennen. Wilt u niet dat we cookies voor u gebruiken, dan kunt u de cookies ook verwijderen en zien wij u niet meer als unieke bezoeker.
Artikel 8 - Nieuwsbrief en E-mail
Nieuwsbrieven versturen we alleen met uw toestemming. Mocht u geen zin meer hebben in nieuwsbrieven, dan kunt u zichzelf uitschrijven met de link onderaan iedere nieuwsbrief.
Naast onze algemene nieuwsbrieven sturen we ook persoonlijke nieuwsbrieven die aangepast zijn aan uw interesses en wat u al eerder bij ons gekocht hebt. Zo zorgen we ervoor dat de nieuwsbrief zo relevant mogelijk voor u is.
Artikel 9 - Reviews
Reviews zijn heel belangrijk voor ons. We halen hier waardevolle verbeterpunten uit om u als klant een nog betere service te kunnen bieden. Daarbij helpt u met een productreview ook nog eens andere klanten met hun keuze.
Nadat u bij ons een product hebt gekocht, sturen we u een e- mail met een verzoek om ons en onze producten te beoordelen.
Wilt u deze mails liever niet? Stuur een mail naar klantenservice@amstelfietsen.nl en wij zorgen ervoor dat u geen review-uitnodigingen ontvangt.
Artikel 10 - Bezoek van onze website
Als u onze website bezoekt en op één van onze producten klikt, dan krijgt u van ons cookies. Met een cookie kunnen we uw gedrag volgen op onze website. Zo zien we bijvoorbeeld welke producten u aanklikt of bestelt. Op basis van deze interesses kunnen we relevante advertenties laten zien.
Artikel 11 - Social Media
Ook op social media zijn we actief. We tonen u op deze kanalen relevante producten of aanbiedingen op basis van de interesse die u hebt op deze kanalen. Uw klantgegevens worden echter nooit gedeeld met één van deze partijen.
Artikel 12 - Actie
Als we een actie organiseren dan hebben we natuurlijk wel gegevens nodig om u als winnaar te kunnen contacteren. Hierbij kunnen we vragen om een naam, telefoonnummer en / of een e-mailadres.
Artikel 13 - Cookies
Wij gebruiken cookies om het winkelen nog makkelijker en persoonlijker te maken. Met deze cookies kunnen wij en derde partijen informatie over u verzamelen en uw internetgedrag binnen (en mogelijk ook buiten) onze website volgen. Aan de hand van deze informatie passen wij en derde partijen advertenties aan uw interesses en profiel aan. Door verder gebruik te maken van onze website gaan we ervan uit dat u dat goed vindt.
Cookie voorkeuren
Wilt u niet dat er marketing cookies geplaatst worden, dan kunt u uw cookie voorkeuren wijzigen. Met de standaard cookies krijgt u advertenties te zien die niet speciaal op u zijn afgestemd. Met de persoonlijke cookies zorgen wij ervoor dat u alleen relevante advertenties te zien krijgt.
Artikel 14 - Meer weten
- Wat zijn de juridische gronden voor het gebruik van uw gegevens?
- Wie heeft toegang tot uw gegevens?
- Waar worden uw gegevens opgeslagen?
- Hoe lang bewaren we uw gegevens?
- Wat zijn uw rechten?
- Heeft u vragen of klachten?
Wat zijn de juridische gronden voor het gebruik van uw gegevens?
Volgens de privacywetgeving moeten we vertellen voor welke juridische gronden we gegevens van u nodig hebben. Het belangrijkste is dat sommige gegevens noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de overeenkomst. Daarbij hebben we alleen de gegevens verplicht gemaakt die we ook daadwerkelijk nodig hebben om uw bestelling met goed gevolg af te ronden.
Daarnaast kunnen we uw gegevens ook gebruiken bij gerechtvaardigd belang. Ons belang is om u als klant optimale en goede service te bieden. Zo krijgt u bijvoorbeeld uitnodigingen voor reviews, zodat we onze service nog beter kunnen maken.
Soms heeft u ons zelf toestemming gegeven om extra gegevens te gebruiken, zoals wanneer u zich aanmeldt voor onze nieuwsbrieven. Deze toestemming slaan we natuurlijk op, zodat we zeker weten dat u dit ook echt wilt.
Wie heeft er toegang tot uw gegevens?
Belangrijk is dat we alleen gegevens doorgeven aan andere partijen als dat nodig is voor onze dienstverlening. En natuurlijk alleen de gegevens die echt nodig zijn. Het gaat dan om onze bezorgpartners, zij moeten natuurlijk weten waar ze het pakket af moeten leveren. Alsook leveranciers voor garantie en reparatie. Betaalpartners, IT-dienstverleners en partijen die reviews voor ons verzamelen.
Partijen die toegang krijgen tot uw gegevens mogen deze alleen gebruiken om u een dienst te leveren namens Amstelfietsen. We verkopen uw gegevens dan ook nooit aan derden.
Waar worden de gegevens opgeslagen?
We slaan uw gegevens op in verschillende databases. We hanteren altijd strenge beveiligingsmaatregelen. Uw gegevens worden bijna altijd opgeslagen binnen de Europese Unie. In het uitzonderlijke geval dat klantgegevens worden doorgegeven naar landen buiten de Europese Unie, zorgen we ervoor dat uw privacy op een passende manier beschermd blijft. Voor een aantal landen is dit officieel vastgesteld. Sommige Amerikaanse partijen hebben zich geregistreerd onder het Privacy Shield dat voldoende bescherming biedt. Of we werken met officiële modelcontracten die speciaal zijn opgesteld om uw privacy te waarborgen.
Hoe lang blijven we je gegevens bewaren?
- Waar mogelijk bewaren we uw gegevens natuurlijk geanonimiseerd.
- Van de Belastingdienst moeten we onze administratie met uw factuur-, betaal- en bestelgegevens 7 jaar bewaren.
- Als u uw product door Amstelfietsen laat repareren of vervangen, bewaren we uw melding en contactgegevens 7 jaar.
- Als u zich heeft ingeschreven voor de nieuwsbrief of toestemming hebt gegeven voor het ontvangen van gepersonaliseerde berichten, dan bewaren we die toestemming 5 jaar lang. Ook als u op een gegeven moment beslist dat u de nieuwsbrief of gepersonaliseerde berichten niet meer wilt ontvangen, bewaren we het intrekken van uw verzoek.
Wat zijn uw rechten?
Wilt u meer informatie hebben, uw gegevens wijzigen of verwijderen, of uw e-mailvoorkeuren aanpassen? Dat kan natuurlijk. Het meeste kunt u gewoon via uw account, maar u mag ons natuurlijk altijd per post of per e-mail contacteren op klantenservice@amstelfietsen.nl. Binnen 4 weken krijgt u antwoord van ons.
Het kan zo zijn dat we aanvullende informatie vragen om zeker te weten dat u het bent die een verzoek doet. Het zou vervelend zijn als iemand anders zich voordoet als u.
Heeft u vragen of klachten?
Voor vragen of klachten over het privacy policy kunt u het contactformulier invullen of een e-mail sturen naar: klantenservice@amstelfietsen.nl. Ook kunt u ons natuurlijk per post contacteren. Bekijk voor ons postadres onze contactgegevens.
Wanneer u niet tevreden bent over hoe Amstelfietsen omgaat met uw privacy kunt u contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens.